דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקום טוב בסוף 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1930 פעמים ]

לפי רשימת המדינות השוחרות שלום של ה- "Global Peace Index" (הקריטריונים לדירוג ברשימה הם: מספר חברים בארגוני שמירת זכויות האדם ל - 100 אלף תושבים, אחוז האסירים, רמת הפשיעה, גישת אזרחים לנשק, יחס לזכויות האדם, יחס למדינות שכנות וכו') מדינת ישראל תפסה את המקום ה- 141 מתוך 144. סומאליה, אפגניסטן ועיראק סוגרות את הרשימה.

איך זה, שעם אחד כל כך קטן, מצליח לעורר עליו שנאה כל כך גדולה? מה יש בנו, היהודים, שגורם לרבים לכעוס עלינו? התשובה, ממש לא מסובכת. בידינו המפתח לאושר העולם. צריך רק לרצות להכניסו לחור המנעול, ולסובב...

 

 

מסע שורשים

על מנת להתחקות אחר המקור לאנטישמיות נצא למסע בזמן ונחזור כחמשת אלפים שנים לאחור. באלף השלישי לפני הספירה התרכזו סביב מסופוטמיה - ערש התרבות האנושית באותם ימים, מספר האנשים הגדול ביותר בעת העתיקה. תושבי האזור חיו בנחת כמשפחה מאוחדת ושלווה עד שלפתע הפר כוח לא מוכר בעוצמתו את השלווה הפסטורלית.

לראשונה בהיסטוריה, פרץ האגו בכל אוכלוסיית המקום, וכתוצאה מכך נדחפו בני האדם לשלוט על הטבע, ולנצל את הכול ואת כולם לטובתם האישית. בניית מגדל בבל מסמלת את צמיחתו של האגו, ומיטיבה לתאר את השינוי שהתרחש באותה התקופה: מספרים על אותה תקופה שאם נפל אדם ומת לא היו שמים לב, ואם נפלה לבנה אחת היו יושבים ובוכים על המאמץ שיצטרכו להשקיע כדי להביא חדשה, בעת שכולם היו שקועים בעצמם, התגלה באחד מן הבבלים רצון להבנת סוד החיים. אותו בבלי, אברהם שמו, הרגיש כי אין טעם להמשיך ולהשתעבד לאגו שהורס כל חלקה טובה, והחל לחפש אחר חיים נעלים יותר. הוא חיפש, חקר ופיתח שיטה, שיכולה להעניק לאדם את היכולת להתעלות מעל לאגו המפריד בין בני האדם ולהתאחד על בסיס אהבת הזולת. אלה שהקשיבו והתרכזו סביבו, למדו את השיטה והפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שקשרה בינהם קשר של ערבות שבו התגלה "כוח האחוד", כוח החיים, עם השנים גדלה הקבוצה וממנה נולדה האומה הישראלית. ייחודה של אומה חדשה זו מושרש במטרה שלשמה נוצרה: יישום שיטתו של אברהם - להתעלות מעל האגו, לדרגת ההרמוניה הכללית,

בחזרה לעתיד

בימינו הגיע האגו האנושי לדרגת התפתחותו הסופית. בתקופתנו, בשונה מתקופת בבל, כל האנושות בשלה לקלוט את שיטתו של אברהם, זקוקה לה, ולכן תובעת אותה מאלה שמחזיקים בה - בני האומה הישראלית. תפקידו של עם ישראל בימינו, הוא ליישם תחילה את שיטת אברהם על עצמו, כמו שעשה זאת בעבר ולאחר מכן להעבירה לאומות העולם. כל זמן שהאומה הישראלית מונעת שיטה זו מן האנושות, מעמיק הסבל הכללי. אומות העולם חשות בסבל הזה, ולכן ככל שאנו מתעכבים במימוש תפקידנו, אנו מעוררים עלינו שנאה גדולה יותר בקרבן. העולם מרגיש שיש בנו, היהודים, משהו מיוחד, ושאנחנו מחזיקים ?בידינו את המפתח לגורלו הטוב .
העובדה ששכחנו ייעודנו, אינה מבטלת את חובת מימוש המשימה מעלינו.

 

הכול תלוי בנו

הבנת תפקידו של עם ישראל כמעין "מתאם" שתפקידו להעביר את השיטה להתעלות לאיכות אחרת של קיום, לכלל האנושות, מסייעת לנו להבין את השורש לאנטישמיות.

לכן תופעת האנטישמיות אינה תלויה באומות העולם, אלא אך ורק בתפקודו של עם ישראל, או ליתר דיוק, במימוש תפקידו. אל לנו להסתמך על אומה מסוימת שתסייע לנו, או לקוות שיחסו של העולם ישתנה מעצמו לטובה, כל עוד איננו ממלאים את תפקידנו כלפיו.

עלינו להתחיל ללמוד מחדש את שיטתו של אברהם, וליישם אותה בינינו על מנת להשלים את ייעודנו האמיתי כעם. כאשר נשיג את האחדות בינינו כנגד האגו המתגבר, נוכל להגיש לאנושות כולה את השיטה לה היא מייחלת כל כך, השיטה לאיחוד ולאהבה בין בני האדם, שמחברת אותנו להרמוניה האינסופית שסביבנו,

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב